Built up a body of a tunic

About my next crochet tunic, I had built a body by connecting body parts with overlock stitching, and I confirmed its approximate shape.

my next tunic body looks like this : 身頃本体はこんな形

As I thought, its sleeve-hole is too large. When I tried on at this stage, I know its neckline is also larger than my expecting and its upper half are sized like a summer vest. I'm planning to wear it in spring and autumn, and preferably also winter, though...

So, for next I'm going to make sleeves by knitting edges of sleeve-hole widely with crochet.

*** in Japanese ***

チュニックの身頃パーツを繋ぎ終えました

 現在編んでいるかぎ針編みのチュニックは、身頃のパーツを繋ぎ終え、だいたいの形が見えてきました。

 やはり、袖ぐりがかなり大きくなってしまいました。この段階で試着もしてみましたが、衿あきも予想より大きくて、上半分は夏用のベストのような寸法でした。春秋用、できれば冬にも着るつもりなのに…。
 なので、まずは袖ぐりの縁を編み足し、袖を作っていこうと思います。

コメント